Skip to main content

7 Sebab Kenapa Suplimen Shaklee Terbaik di Malaysia

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini saya nak kongsikan 7 sebab kenapa Suplimen Shaklee adalah Suplimen terbaik di Malaysia. 

Saya dah makan Shaklee selama 14 tahun. Sejak itu, saya tak pernah ambik suplimen jenama lain. Kenapa ye? Ini kerana:

1. Saya dan setiap ahli keluarga saya dapat kesan yang sangat baik dari suplimen Shaklee ini. 

Saya bermula dengan set menyusu. Hasil daripada ini, saya dapat susukan anak saya dari yang pertama sehinggalah yang kelima. Apabila ambil set penyusuan Shaklee ni, saya jadi lebih cergas juga. Tidak mudah penat, dan boleh kawal emosi dengan lebih baik. Set penyusuan Shaklee ini juga bantu membuatkan kulit saya rasa terjaga dengan baik. 

Anak anak saya, saya berikan set imun sistem Shaklee sejak mereka kecil. Dan bila bersekolah, set bijak kanak kanak Shaklee saya berikan kepada anak anak. Alhamdulillah, anak anak menjadi lebih fokus di dalam kelas. Mereka pun boleh score yang terbaik di sekolah. Mereka boleh menjadi pelajar harapan sekolah dari segi performance akademik dan ko-kurikulum. Alhamdulillah. Haaza min fadhli Robbi. 



Ini anak saya yang ketiga - Ambil set imun dan set kanak kanak Shaklee


Untuk mak dan ayah saya pula, saya berikan mereka set puasa Shaklee dan set untuk sakit sendi dan kesihatan menyeluruh termasuk Vivix dan ESP. Bila berusia, banyak faktor perlu dilihat untuk elakkan masalah lebih serius pada kesihatan mereka. 

Mak dan ayah saya tak ambil langsung vitamin di zaman muda mereka. Jadi, bila di usia tua, banyak masalah kesihatan yang mungkin boleh berlaku. Jadi saya ambil inisiatif untuk lindungi mereka dengan lebih baik lagi. Tak mau jadi makin teruk. 

Ini mak saya. Dia sukakan vitamin Shaklee

2. Shaklee ni adalah proven result dari segi kajian dan sains. Bukan semua produk berani nak buat R&D yang akan habis berjuta juta USD (bukan ringgit ye). Namun Shaklee lakukannya. 

3. Shaklee ni digunakan oleh atlit yang mana atlit ini dia tak boleh makan produk yang cikai cikai tau. Mesti produk yang hebat, baru boleh diterima. Sebab mereka menjaga performance. 

Lagi pula, mesti selamat. Jadi mereka akan pastikan tidak ada dadah di dalamnya. Dan itulah Shaklee. Mereka siap perform dapat pingat tau. 

4. Shaklee ni ada tapisan bahan mentah yang tulus dan jujur, mesti ikut kriteria Shaklee tetapkan. Jika ada bahan mentah dari supplier yang ada bahan kimia ke, Shaklee boleh tolak mentah- mentah. Tak perlu fikir pasal kerugian. Sebab itulah Shaklee tak ada ladang sendiri. 

Bukan mudah nak jaga ladang sendiri biar beyond organic tau. Kita tanam pokok limau satu je pun, siram racun serangga banyak mana, bagi elak ulat datang makan daun limau kita. Haha. Kan?

Ini kan pula nak banyak bahan mentah yang bebas racun perosak, beyond organik semuanya. Sebab tu Shaklee sub kan pada supplier. Biar diorang yang jaga tu je. Shaklee tak jaga bab bahan mentah, sebab Shaklee fokus duit pada R&D suplimen Shaklee. Wow sangat kan?

Sebab bila kita nak berjaya,  bukan semua benda kita sorang kena buat. Bagi orang yang pakat buat hal yang mereka pakar. Kita bayar je hehe. Ambik jika penuhi kriteria kita. Tulah orang yang bijak dalam strategi.

5. Suplimen Shaklee ni bebas 2500 bahan kimia. Saya dah makan Shaklee selama 14 tahun. Sudah berbisnes Shaklee pun selama 12 tahun. Saya rasa sangat selamat dan secure bila saya makan suplimen yang bebas 2500 bahan kimia ni. MasyaAllah. Rasa lega dia bukan sikit tau. Sebab suplimen ni bukan seperti baju. 

Bila kita ambil suplimen, ia masuk ke dalam badan kita. Tersalah ambil, kita yang derita di masa depan. Sebab kalau ada bahan kimia di dalamnya, mustahil ia akak duduk saja tanpa rosakkan organ dalaman kita kan?

Sebab itulah kita kena sangat menjaga dan kaji bagaimana setiap suplimen kita ambil tu berfungsi, serta bahan dia apa. 

Saya syukur kerana ditemukan dengan Shaklee. Sebab tu saya berikan suplimen Shaklee ni pada suami, anak- anak dan mak ayah saya. Kalau lah dalam Shaklee ni ada sesuatu yang tak elok, jadi nanti badan mak ayah dan kesayangan saya juga ada kesan tak elok kan? 

Sebab tu saya hanya pilih Shaklee sebagai suplimen keluarga kami. InsyaAllah.

6. Saintis Shaklee pun makan Shaklee. Mereka adalah saintis. Saintis ni dia tau tentang produk tu, lebih dari kita. Takkan lah kalau yang tak elok dia nak makan. Betul tak? 

Dan memang saintis Shaklee ni bukan saja dia mengkaji Shaklee semata- mata, tapi mereka juga makan Shaklee. 

7. Shaklee adalah suplimen nombor 1 di US. Dan di US, memang banyak jenis suplimen yang ada. Namun tak semua menjaga kualiti seperti di Shaklee. Wow sangat kaannnn. 



So apa tunggu lagi? Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini. Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. 

Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau. https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816 

Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu. Join kami ye.

Register di sini


 Best Regards, 
Nur Zahirah
 SID 846816
 No tel: 0139422527 
Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hubungi Kami

Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

10 Idea Menu Sahur Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki