Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Sustained Release Vit-C 500mg

Selamat tinggal sunburn face

Assalamualaikum dan selamat pagi... Hari ni saya nak share satu kisah ye..hehe...Kisah sunburn face.hehe..Mei yang lepas saya ke Turki di musim bunga. Udara best. Angin sejuk. Cuaca panas, tapi angin sejuk. Panas, tapi bila jalan2 tak berpeluh pon. Haa..hehe..itulah turki dimusim bunga:)... Dan, disebabkan tak rasa panas, walau panas terik..kita jadi selesa bila berada di tengah panas la kan..kihkihh...sekaliii..balik bilik..muka "rentung"..bila buka cermin mata, muka macam pakai topeng.haha..teruk benarr mukaa... balik dari Malaysia, hari kedua saya terus buat operasi menghilangkan sunburn nih. Sebab memang saya tak pakai sun block kat sana. Sebab seminggu pastu saya nak ke National conference Shaklee..malu kott muka gelap gelita..hehe.. Sapu telan vivix, vitamin C, b compleks, dan kolagen. Saya pon masker dengan bahan2 ini juga waktu pagi dan malam semasa nak tidur. Dan alhamdulillah, 4 hari selepas menggunakannya, muka saya terus ok:) Ingin mendapatkan suplimen...

Badan sihat berTENAGA, Wajah sentiasa cantik berseri dan segar..menyusu anak memang cukup sempurna..apa rahsianya? Shaklee ada jawapannya

Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak..memang semua orang tahu..memang semua orang sokong..sebab susu ibu adalah ciptaan Allah...for sure ia jauh lebih hebat dari susu2 lain..tapi nak ke kita sebagai ibu..dapat susukan anak selama 2 tahun cukup tpi pada masa yang sama...gigi kita 5 batang tertanggal sebab kekurangan kalsium, sakit pinggang,belakang,sendi2 sebab tak cukup nutrien pada badan, pastu...badan lemah lonyai je sebab tenaga kurang..nak layan anak2 lepas balik kerja pon tak sempat sebab badan penat sgt..suami pulak tak puas hati sebab tengok wife tak terurus dengan muka monyok je sepanjang masa..suami tengok pon hati makin tak tenang... so? apa solution kita sebagai isteri dan ibu? kalau anda cukup makan dengan segala nutrien yang cukup lengkap xpe kalau tak nak amik suplimen..anda boleh amik menu makanan dengan pelbagai jenis buah setiap hari...boleh cukupkan amik kalsium 1000mg setiap hari..makanan masak sendiri takde beli2...zat sume tak luak dari m...

Apa yang membezakan Vitamin C jenama Shaklee dengan yang lain2?...

  ni saya blog walking ke blog kak cery hari ni...sesaja nak godek2 info:) Okeyla...saya taknak celoteh panjang2.. sbb nak masuk tidur awal mlm ni.. Jadi sebelum masuk tidur ..jom kita baca khasiat tentang Vitamin C.. ni saya copy semula dari entry yang lama2. ______________________________ Vitamin C atau Asid Askorbik amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Benarkah begitu? Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat. Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasa...

Family Wellness Set: Vitamin untuk seisi keluarga~

Apakah set yang paling sesuai untuk sesisi keluarga?  Saya memperkenalkan FAMILY WELLNESS SET yang terdiri daripada Energizing Soy Protien (ESP) , B-Complex , Vitamin C dan Vita-Lea . ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) ESP adalah protein . Sel kita terbina dari protein, dan memang kita boleh dapatkan protein dari ikan, daging, telur dan ayam serta sumber kekacang namun tanpa kita sedari keperluan protein adalah sangat tinggi untuk pembentukan sel dalam tubuh kita dan kekangan yang kita hadapi juga tinggi. Iaitu protein hanya hidup pada suhu lebih kurang 37 darjah celcius yang bersamaan dengan suhu badan kita. Lebih dari itu protein mudah rosak dan kandungan asid amino mudah terjejas. Maka pengambilan ESP membantu kita mendapat khasiat protein sebenarnya . Sel yang sihat dapat dihasilkan dengan cukup protein . Sel yang sihat membantu penyerapan vitamin dan galian lain dapat dilakukan dengan optimum . Maka kita akan lebih sihat dan merasakan nikmat kesihatan yan...

Full Blast of ESP dan vitamin C! Memang gempak la

Hmmm...hari ni hari selasa..hehe...barang2 saya dari Miri sampai..tak boleh bayang camne penuhnya rumah saya kat sini ni nanti...dahla nak raya haji...kelam kabut dengan rumah pulak... ok, saya bukan nak cerita pasal barang..tapi nak bagitau u all ni...memang kena bagitau..sebab takut2 tak sedar lagi kan..hari ni dah 23hb10..berbaki 8 hari lagi nak sampai 31hb10..ESP masih BERPESTA harga RUNTUH tau! Amik je banyak2 time offer ni...BUY 6 FREE 1 tau! Then u dapat FREE Membership terus! Dannn....anda nak tahu?? Vitamin C Shaklee dah kembali ke pasaran! Memang TERHANGAT di pasaran sekarang ni gabungan ESP dan VITAMIN C...(bukan hangit k..hehe) memang full blast lah!  Kalau teringin wajah berpinky2 macam pakai blusher, hilang parut, kurangkan dan menghilangkan jerawat, cantikkan kulit, AWET MUDA, tegang je kulit kerana hilangnya kedut2, mencerahkan kulit ...dan banyyaaakkk lagi la....boleh amik ESP dan vitamin C ni tau...haiihh..pasni..customer2 saya dapat kulit cantik g...

Promo Oktober : ESP dengan harga runtuh!! Gabungan dengan vitamin C dan kolagen memberi kesan yang lebih HEBAT untuk kulit MUDA REMAJA dan AWET MUDA~

saya suka oktober! alhamdulillah..memang promo yang ditunggu2 niiii...sebelum promo pon dah berderet orang order ESP dengan saya bulan2 sebab harga ESP sangat2 ok...nikan pulak promo kannnn~so ni lah peluang anda nak grab cahnce betol2...nak amik 7 bekas terus pon boleh! Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soy a berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat . Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus. Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasil...

Kenapa saya memilih Shaklee untuk BERPANTANG?

Semua ibu mahukan yang TERBAIK untuk si anak yang baru lahir. Begitu juga dengan saya. Saya yakin itu! Apa2 yang terbaik untuk anak, pasti itulah pilihan si ibu. Dalam zaman moden ni, macam2 set berpantang kita temui. Ada dalam bentuk jamu, malah sekarang dalam bentuk suplimen aka vitamin. Apa pilihan ibu2 sekalian? Jamu atau vitamin? Saya? Saya memilih untuk gunakan vitamin untuk berpantang dan ia telah terbukti dengan jelas pada diri saya yang pengambilan vitamin semasa berpantang amat membantu saya. Bukan saja saya sihat tubuh badan, malah susu saya juga meriah. Saya mampu membuat stok sepanjang berpantang. Dan ia sangat2 membantu saya yang bercita2 untuk menyusu sepenuhnya tercapai. Di zaman sekarang ini juga, rata-rata bayi yang lahir akan mendapat jaundis.  Dan apabila ianya berlaku, kebiasaannya nurse atau doktor akan sarankan kepada ibu-ibu supaya menghentikan pengambilan segala jamu sehinggalah bayi benar-benar pulih dan bebas dari jaundis... Akibatnya jamu-j...

Kepentingan vitamin c-selain untuk kulit cantik dan licin

Bulan ni..Shaklee buat promosi sustained released vitamin C buy 6 free 1. Sebab tu lah ramai yang bercakap mengenai Sustained Released Vitamin C bulan ni:). Sape yang tak rebut peluang ni memang rugilah! Ok..jom kita bincang mengenai vitamin C secara general. Saya pasti semua orang kenal apa itu vitamin C kan? Ala...yang best2 tu...tulah vitamin C...Tapi..adakah kita tahu secara detail apa fungsi vitamin C kepada badan kita sebenarnya...jom kita baca kat bawah ni ye.. Biasa kita dengar Vitamin C boleh mencantikkan dan melicinkan kulit badan seperti yang diperkatakan di dalam media massa: majalah hiburan atau surat khabar , terdapat artis hollywood tidak kurang artis tempatan juga telah mengambil suntikan Vit C untuk kekal jelita. Sejauh manakah kebenaran fakta itu? Vitamin C iaitu juga dikenali sebagai Ascorbic Acid merupakan vitamin yang larut air amat diperlukan kerana ianya tidak dapat dibina secara semulajadi oleh tubuh badan manusia.Oleh yang demikian ianya perlu di...

Set Family Wellness~ Suplimen asas untuk permulaan yang sihat

Salam khamis buat semua. Hari ni saya nak perkenalkan set family wellness kepada pembaca blog saya. Apa ye yang terkandung dalam set family wellness ni? Terdapat 4 jenis basic suplimen dalam set family wellness ni. Antaranya ialah ESP, Vita-lea Iron Formula, Sustained Release Vita-C 500mg, dan B Compleks. Set Family Wellness Apa kelebihan set family wellness ni ye? Set ni merupakan suplimen asas untuk permulaan yang sihat di mana ia memberikan nutrien yang berkhasiat untuk anda sekeluarga supaya kekal sihat dan bertenaga . Antara kebaikan yang boleh diperolehi dari set ini adalah 1. Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh 2. Membantu anda berasa lebih bertenaga 3. Menguatkan sistem imun anda 4. Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat. Apa fungsi dan kelebihan setiap vitamin dalam set ini ye? sumber Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee? Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com...