Skip to main content

Kerja..tapi masih mampu buat side income lebih dari pendapatan

Assalamualaikum dan selamat tengahari buat semua...Disebabkan ramai yang bertanya saya...camne saya mula bisnes...sebab saya mula bisnes semasa saya kerja..saya kerja ofis kadang2 lebih dari 8 jam sehari..tapi bagaimana saya bermula sehingga boleh ke Master Coordinator di waktu bekerja...Actually, bukan saya je camni..ramai lagi master2 lain macam ni jugak...malah lebih hebat dari saya...tapi saya kongsikan sedikit yang saya praktiskan dulu...ia mudah saja...segala rahsia sebenarnya semua orang pon dah tau..tapi nak buat atau tak nak saja...so u decide la..selepas baca kisah ni...u nak usaha ke..nak tidur balik.hehhee

 Masa trip bersama Shaklee ke Dubai..100% shaklee taja

Saya memulakan Shaklee pada 4jun2011. Maksud saya mula promote Shaklee di FB dan blog..Ada yang respon pon...masa tu saya tak perasan pon ada orang respon di FB saya..sampai mak shaklee saya cakap..'ira,suffian ada komen kat fb awk tau'..tau tak perasaan masa tu? Debarrr...hahaha "kutuk ke nak beli ni aaa?" sebab saya tak leh tengok lagi apa yang dikomen...handphone cikai je takde tenet.heheh..balik umah saya cek..alhamdulillah..rupanya rezeki...sebab dia lah customer pertama saya...pian beli untuk mar.dan sekarang mar dah jadi cucu saya dalam shaklee..hehe..pada masa yang sama..saya sms  semuaa orang dalam handpone saya..tak kisah la die biasa ke tak dengan saya...saya imagine mereka memerlukan suplimen..kerana mereka semua mudah letih! so saya nak bantu mereka menjadi lebih bertenaga dan sihat...so senang semua kerja harian diorang dapat diselesaikan dengan mudah..saya pon tahu..ramai yang stress..sebab keje banyakk kan...so why not saya bantu mereka untuk hilang stress dengan pengambilan suplimen shaklee..niat nak bantu orang adalah key point saya..sebab bila niat yang betol..segalanya mudah..tu saya pegang..

Ramaii yang beranggapan shaklee ni mahal..actually ia sangat affordable..harga sangat berpatutan.mana ada 8 jenis vitamin ada dalam 1 pil..tapi harga tak sampai RM1? mana ada multivitamin lebih dari 27 zat galian tapi juga tak sampai RM1? Mana ada 1 tin protin yang boleh control lapar..boleh kasi energy tapi harga sangat cun! Shaklee ada harga2 ni...sebab tu Shaklee berdiri kukuh..sebab produknya cukup berbaloi..serius saya cakap..berbaloi dan sangat best!..kami lebih kepada nak membantu..bukan nak cekik darah orang..tapi biasalah...bukan semua orang suka....orang tak nak Shaklee takpe..amikla yang lain yang dia lebih rasa sesuai dengan dirinya..be open minded ok..

Masa ni..anak2 saya kecil lagi..baru 2 anak...Syamimi belom umur 1 tahun pon..aiman baru umur 2 tahun...tapi saya struggle..sebab saya nak pulun buat Shaklee...saya nak berjaya cepat...saya tak nak ketinggalan..hehee...So saya FOKUS...balik kerja...saya pastikan kerja rumah saya setel..anak2 saya setelkan..tidurkan anak2...biar anak2 dan suami dulu tidur..kemudian baru saya sambung keje Shaklee saya..saya tidur 2 3 jam je sehari masa awal2 bergiat dalam Shaklee..apa saya buat? Saya study pasal produk..saya khatam blog2 sifu...saya buat nota...saya buat case study...macam2..kan shaklee ada macam2 produk..so saya FOKUS SATU2...untuk saya expert...so kalau orang tanya saya pasal produk..saya dah leh jawab walau tengah tidur..seumpamanya la..hehee...semua notes saya masuk buku..saya buat logbook...log book ni saya bawa ke mana2...semua jalan seiring..sebab saya praktikkan multitasking dalam rutin harian saya..sebab saya sangat kejar masa!

Kak cery dan kak laila pernah cakap...jadikan diri kita magnet..ke mana saja ada yang melekat pada kita..yes..it is true...bila saya ada product knowldge dalam kepala...automatic customer2 makin confident dengan saya...customer2 makin suka amik shaklee dengan saya..dan makin ramai customer nak jadi ahli bawah sya..walau masa tu saya baru sebulan join Shaklee...berapa lama dah anda join Shaklee tak menjadi kayu ukur untuk orang confiden dengan kita..asalkan kita usaha untuk menambah confiden dalam diri...Camne nak confiden kalau kita sendiri tu tak tau..ni tak tau..so jangan manjakan diri sangattt...cabar diri...biar diri rasa hottt...rasa tak selesa...sebab cabar menjadi lebih baikk..kalau dah lama rasa bestt tu..maknanya dah duk dalam zon selesa...so cepat2 keluarr...

Kalau ramai cakap susah nak buat Shaklee sebab kerja...kenapa orang lain boleh?? itulah yang saya tanya pada diri saya dulu..so saya cabar diri saya...Kalau kata suami tak support..berapa ramai orang bujang yang boleh score in Shaklee? berapa ramai orang yang suami pon tak support boleh berjaya dalam Shaklee? Orang lelaki ni nak bukti je..so kita as wife lambat tunjuk bukti..so lambatla dapat support..padan muka sape? muka kita gak..hehe

So semuanya berbalik pada diri kita sendiri..nak atau tak nak je...Kalau sendiri pelbagai alasan diberi...so what do you expect the return nanti kan?:)




Masters Nur Zahirah & Hafizan Lutfi

Saya sudah memilih jalan saya...dan saya mengambil keputusan yang tepat 2 tahun lepas...anda bagaimana? Kalau dah bersama Shaklee..tapi mensia2kan peluang yang ada di depan mata...bukankah itu tandanya anda zalimi diri sendiri dan insan2 tersayang? Kalau belum lagi menjadi keluarga Shaklee kami..bertindaklah sekarang..sebab masa sangat mencemburui anda..

Warmest regards
Master ira
0139422527

Comments

najiahs said…
Tahniah,kak.slmt mju jaya

Popular posts from this blog

Cara Hubungi Kami

Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

10 Idea Menu Sahur Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki