Skip to main content

Pssttt..Rahsia awet muda dan sihat tubuh badan


Selamat hari raya aldiladha buat semua...
Alhamdulillah...setel korban kami bulan ni..semoga segala korban kami diberikan pahala berlipatganda dan sampai segala kebaikan yang kami lakukan kerana Allah Taala..

Pagi ni saya nak share kisah seorang cicit saya dalam Shaklee yang berikan Shaklee Collagen powder kepada ibu kandungnya...hmm...memang tak salah langkah la apabila gunakan Shaklee Collagen powder ni...memang superb! jom baca perkongsian kak maria..Boleh baca di sini untuk detail ok..

_____________________

Assalamualaikum,
Kisah Mak Mertua Ku

Sejak setahun yang lalu, biras Maria, Ainul ada berikan Mak Mertua Maria sekotak Shaklee Collagen Powder (SCP). Dalam 1 kotak ada 15 sachet. Mak Mertua makan 1 sachet selang sehari.


Lepas sebulan, dah habis sekotak, Mak request nak lagi. Hmm..menarik ni. Masa tu Maria baru je join Shaklee dan belum pernah cuba SCP ni.


Dulu, Maria tak berapa ambil peduli tentang Collagen ni, sebab rasa macam tak penting pun. Dahla kebanyakan Collagen mahal-mahal, ingatkan fungsinya cuma untuk awet muda je. Disebabkan Maria ni memang dah jenis awet muda (Ehem!!), so rasanya tak perlu lah makan collagen ni kot.


Kalau diikutkan, Mak Mertua Maria ni bukanlah jenis yang rajin sangat nak makan supplement. Dia ada juga makan supplement brand lain sebelum ni tapi selalu skip dan susah nak konsisten.


Tapi kali ni dia seronok pulak makan Shaklee Collagen Powder. Mak kata rasa tak complete kalau tak makan SCP,  memang rasa perbezaannya dan lebih bertenaga.


Mak Mertua Maria ni memang minat sangat berkebun. Kalau nak tahu, macam-macam pokok buah dan sayuran yang dia tanam kat kebun belakang rumah.

Walaupun dah berumur 64 tahun, dan kedua-dua kepala lutut dah ditukar besi (boleh baca kisah Mak dan operation lututnya DI SINI), sebolehnya kami memang tak galakkan mak banyak berjalan dan berkebun. Tapi disebabkan berkebun dah memang minat dia, memang tak boleh nak halang dah. So, layankan aje lah.


Dulu, lepas balik dari berkebun, confirm mak akan rasa letih. Kulit pun cepat kusam sebab banyak terdedah pada panas matahari. Tapi demi minatnya pada aktiviti berkebun, Mak tak kisah pun.


Sejak Mak makan Shaklee Collagen Powder, Mak kata badan dia rasa lebih bertenaga dan kurang dah sakit-sakit badan. Lepas tu, yang paling best, Mak rasa kulit dia lebih lembab. Haaa...Itu baru effect untuk wanita berumur 64 tahun tau. Kalau yang lebih muda, apatah lagi mengancam kesannya. Hanya yang dah cuba saja yang tahu rasa bestnya tau..

So sejak dari tu, memang Maria sentiasa bekalkan Mak Mertua dengan Shaklee Collagen Powder. Bila pergi travel (umrah atau bercuti), Maria tengok mak mesti tak lupa bawa SCP ni.


Mak mertua Maria memang sangat suka pergi vacation sejak muda lagi. Bayangkan dalam keadaan lutut yang sakit sebelum buat operation dulu pun, Mak masih gigih pergi vacation. Bila sakit masa berjalan-jalan, dia stop rehat sekejap. Lepas tu sambung jalan-jalan lagi. Sampai doctor pun marah.


Tapi sejak lepas operation lutut, dan ditambah dengan makan Shaklee Collagen Powder ni, Mak dah makin seronok berjalan-jalan. Dah kurang sakit-sakit kaki.

Rasa seronok dan puas sangat dapat bantu Mak lebih sihat dan ceria. Bila Mak sihat, dia dapat buat macam-macam perkara yang dia suka. Dapat pergi berkebun, pergi mengaji, pergi bercuti.


Sekarang ni, Mak Maria sendiri pun dah mula makan SCP ni, dan dia bagitahu memang rasa kesan baiknya. Mak Maria pulak jenis yang susah nak makan supplement berbentuk pil. Jadi dia prefer supplement berasaskan serbuk dan cecair.


Alhamdulillah, lepas tengok perubahan pada Mak dan Mak Mentua, barulah Maria sedar tentang kepentingan Collagen kepada tubuh badan. Ianya bukan hanya untuk cantik ye, tapi untuk kesihatan juga sebenarnya.


Ok, jom kita fahami, kenapa Collagen ni sangat penting dalam tubuh seseorang, tak kira lelaki atau perempuan.


Apa itu Collagen?
Collagen wujud dalam kulit, kulit, rambut, kuku, ligament, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.

Collagen ni boleh dikatakan macam Glue atau Rubber Band dan menjadi Rangka Sokongan dalam tubuh badan badan kita. So bila cukup Collagen, ia membantu mengekalkan KEKUATAN dan KEANJALAN organ-organ badan kita.


Apa Terjadi Bila Usia Bertambah?
Bila usia kita bertambah, Collagen dalam badan juga berkurang. Terutama selepas usia 30-an, memang ramai orang akan yang mula nampak lebih tua dari usia sebenar.

Ingat lagi analogi Rubber Band tadi? Semakin lama digunakan, Rubber Band akan hilang elasticity. Samalah macam Collagen di dalam kulit, semakin lama semakin berkurangan menyebabkan kulit pun jadi mengendur.



Collagen ada di dalam kulit.


Collagen juga wujud di dalam banyak organ-organ dalam badan kita. Inilah yang berlaku akibat kekurangan kolagen dalam badan.





Antara Tanda-tanda Kekurangan Collagen.  Huhu..risaunya tengok...

Sekarang, kita dah tahu kan, kenapa ada orang boleh nampak muda, dan ada orang nampak tua dari usia.
Jadi yang nampak muda remaja dan sentiasa sihat bertenaga, tak semestinya dia ambil suntikan botox yer.
Kemungkinan besar, badan dia memang cukup Collagen. Hehehe..

So macam mana nak tambah Collagen dalam badan?

Kita boleh ambil daripada 3 sumber ni:-

1) Tumbuhan 
- kebanyakkannya telah diubah suai genetik dan tidak neutral
- molekul kolagen dari tumbuhan sukar untuk diserap oleh tubuh manusia

2) Haiwan
- Kebanyakkan kolagen diambil dari kulit ayam atau lembu
- Risiko anda terdedah kepada penyakit bersangkut dengan penyakit haiwan adalah tinggi (cth: Penyakit lembu gila "mad cow")

3) Ikan 
- Sisik ikan mengandungi kandungan kolagen yang tinggi
- Ianya tulen dan kurang tercemar
- Molekulnya yang kecil memudahkan penyerapan secara semulajadi kedalam tubuh manusia
- Mudah dicernakan dan diserap oleh tubuh manusia


SHAKLEE COLLAGEN POWDER



Inilah Shaklee Collagen Powder yang menjadi kegemaran ramai wanita.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER MAHAL??!!


Ok, mungkin ada yang kata, Shaklee Collagen Powder ni mahal. Banyak lagi jenama lain yang lagi murah.
Ye betul memang mahal sikit dari jenama lain. Tapi, jom kita fahami kenapa ia mahal. Manakan sama permata dengan kaca kan.. ;)

1) Diperbuat Dari Sisik Ikan Merah

Ikan Merah (Red Snipper) ini hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang bersusun di pasar tu ye. Semestinya Halal lagi baik!!








Tengok, harga ikan merah di supermarket pun sampai RM42.90 sekilo!! 

2) Bukan Sekadar Collagen

Haa inilah keistimewaan yang paling penting, kerana kita perlu memilih dengan bijak, supaya setiap wang yang kita laburkan mempunyai nilai yang tinggi.
Shaklee melengkapkan SCP ini dengan:-
- Ekstrak glukosamina sbg pelincir sendi dan mata
- Lactobacillus acidepilus utk meningkatkan serapan kolagen
- Ekstrak Biji camellia Japonica yang menghidrat dan membekal nutrisi kepada sel
- Ekstrak Pfaffia yang sangat penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat, penghasilan hormon, dan untuk kekuatan dalaman (sexual)
- Vitamin C sebagai penggalak penghasilan kolagen dalam tubuh
Vitamin B yang berfungsi untuk menukarkan carbo dan lemak kepada tenaga ( meningkatkan metabolik badan untuk penghasilan kolagen)



3) Terbukti Berkesan Dalam 8 Minggu Melalui Kajian Klinikal

Ia telah terbukti berkesan memperbaiki tekstur kulit wajah dengan penggunaan konsisten dalam masa 8 minggu. 




Dapatkan HARGA PROMOSI ISTIMEWA sempena bulan OCTOBER 2013!!




Penjimatan sehingga RM800+ dengan 
Promotion Set Buy 6 Free 1 
Shaklee Collagen Powder 
(Terms and conditions apply). Contact me for more details. 
Kam Maria
Shaklee ID : 881455
come_maria@yahoo.com
019-259 2731 (Call, SMS, WhatsApp)

 _________________

Haaa..tu dia..bestt kann..pengalaman sendiri dari mak dan mertua kak maria...

Boleh hubungi saya di 
Emel: zahirahhafizan@gmail.com
sms/whatsupp 0139422527

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hubungi Kami

Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

10 Idea Menu Sahur Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki