Skip to main content

Vitamin E boleh dijadikan first aid kat rumah...Memang berguna untuk cepat keringkan luka akibat melecur..

Selamat tengahari semua. Dah masak lunch ke? Hehe...jangan duk depan komputer sampai lupa nak masak ye..ni peringatan untuk diri saya jugak ni..eehheeh...Tengahari ni saya nak cerita pasal vitamin E. Semalam nak dijadikan cerita...saya masak ayam goreng berempah kari untuk hubby dan anak2..Ni lah ayam goreng kegemaran mereka...memang yummy!! Ni resepi mak mertua kesayangan saya lah..hehe..Tengah balik2 ayam tu..tiba2 terpercik minyak panas ke lengan saya..sebab terkuat balik ayam tu secara tak sengaja..Aiya!!Pedih yang amat lah rasanya.. Memang melecur...Saya tak tahu nak letak ape..tapi terus teringan kat Vitamin E Shaklee yang saya letak kat dapur..Terus saya pecahkan satu biji tu dan sapu2 ke seluruh tempat luka saya..Memang semalaman saya pakai vitamin E tu sampaila keesokan paginya...

Ni dia vitamin E kegemaran saya dan suami..

Esok2..bila bangun dari tidur..saya tengok tempat melecur saya dah kering!! Takde gelombong2 pon...luka memang cepat pulih..Allahurabbi...mula2 kena tu...memang sakit la...tapi esoknya...terus tak pedih..alhamdulillah...dan sekarang...bagi saya...vitamin E Shaklee ni dah jadi 1st aid saya di rumah ni...Saya nak teruskan sapu vitamin E di tempat melecur tu sebab ade tinggal parut kat situ..

Pernah juga anak saya jatuh dan luka..terus saya sapukan vitamin E di kakinya...Alhamdulillah luka dia cepat kering dan takde mengadu sakit pape dah...

Kenapa saya kata Vitamin E ni sebagai penyembuh luka yang cepat? Jom kita baca fakta tentang vitamin E Shaklee..Terima kasih kak laila atas perkongsian info.


  • Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.


  • Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu,


  • Melindungi paru2 dari pencemaran udara.


  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.


  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari.


  • Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat,


  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)


  • Merendahkan kadar kolesterol.


  • Membantu mencegah kanser.


  • Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki( ni bagi yang plan untuk dapatkan anak. Kita usaha..Allah yang memberi..)


  • Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri


  • Ha, tu dia fungsi vitamin E. Bukan satu je. Tapi banyakkkkk...Saya ada lagi cerita tentang vitamin E ni..Nanti saya sambung lagi ye di lain kali..Bagi sikit2 dulu..Baru berkesan kan? Hehe...Oklah ye..saya nak g masak ni..selamat berhujung minggu semuaa...hepi and hepi always..for your beloved ones:)


    * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
    Boleh hubungi saya di zahirahhafizan@gmail.com atau sms/whatsupp ke 0139422527 untuk sebarang pertanyaan.

    Comments

    Popular posts from this blog

    Cara Hubungi Kami

    Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

    Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

    Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

    10 Idea Menu Sahur Sihat

    Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki