Skip to main content

Bagaimana Konsep Detoks, Bakar Dan Bina untuk Program Kurus Shaklee

Program diet dan kurus bersama Shaklee merupakan program hebat yang jarang diketahui ramai. Gabungan 3 kombinasi produk ini jika diambil dalam tempoh yang disarankan dengan komitmen yang tinggi memang mampu memberikan hasil yang menggembirakan. 








Pertama: Detox

3 jenis Vitamin detoks Shaklee




Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Di usus besar dilakukan oleh herblax, manakala alfalfa pula untuk detoks seluruh badan kita termasuk usus kecil. Dtx compleks pula memainkan peranan sebagai produk untuk detoks hati. Hati kita tempat tapisan semua toksin. Apabila hati rosak akibat tidak dibersihkan selepas berpuluh tahun gunakannya, ia akan merosakkan organ lain di dalam badan kita. Akhirnya banyak organ kita rosak dan ganggu kesihatan kita sehingga boleh bawa kepada kematian. 


Ketiga: Pecahkan dan Bakar

Untuk memecahkan lemak-lemak. Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana mempunyai kesan melekat pada lemak dan seterusnya  mencegah lemak melekat di dinding. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Omegaguard pula main peranan membakar lemak yang kita makan daripada makanan yang masuk ke dalam badan kita mahupun lemak yang sedia ada dalam badan kita. 



Set Bakar dan Pecahkan Lemak - Lecithin dan Omegaguard Shaklee


Kedua: Bina

Protin sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protin dapat membakar kalori sehingga 35%. Protin juga mengelakkan berlakunya diet yo-yo dan dapat menghalang kenaikan berat badan semula dengan mudah.


Memang kedua-dua Cinch dan ESP adalah protin dalam Shaklee. Namun kedua-dua ada perbezaannya. 

Kandungan nutrisi ESP dan Cinch Shake


Persamaan Cinch Shake dan ESP Shaklee 


ESP mengandungi protin 16 gram setiap hidangannya dan juga 5 jenis vitamin B serta kalsium. Ia sesuai untuk penurunan berat badan mahupun untuk kekalkan berat badan. Perisanya hanya vanila, Glisemik indeksnya 39, iaitu kategori rendah. 

Manakala Cinch Shake pula miliki 24 gram protin di setiap hidangannya. Selaiin dari tu, ia juga digelar sebagai meal replacement, iaitu pengganti makanan kerana ia mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral termasuklah leucine. Leucine ni gunanya untuk membentuk ototo dengan lebih banyak dan lebih teguh lagi. Tugas otot ini adalah untuk membakar lemak. Cinch Shake didatangkan dengan 3 perasa dan paras glisemik indeksnya tidak sama. Boleh rujuk gambar di bawah. 

Jadi, untuk rasa yang lebih sedap dan pelbagai, boleh cuba ketiga-tiga jenis Cinch Shake ini. digabung dengan ESP. Rasa dia memang sangat lazat! Dan kenyang dengan lebih lama, malah kita tak rasa lapar sangat pun. Kerana perlepasan tenaga yang berlaku secara bertahap dan perlahan-lahan. Ia tidak menyebabkan insulin dirembeskan dengan mendadak oleh pankreas. Kerana bacaan gula dalam darah kita lebih stabil. 





Jelas dengan penerangan saya?


So apa tunggu lagi? Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini

Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau. 


Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu. Join kami ye. 

Register di sini 


Best Regards, 
SID 846816 
No tel: 0139422527 
Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hubungi Kami

Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

10 Idea Menu Sahur Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki