Skip to main content

Rasai sesuatu yang sangat bernilai: Shaklee Effect!



Semalam, dalam group coaching wasap, saya tanya semua.. ”Apa pengorbanan kita yang paling besar kita dah buat untuk ibubapa”

Dan di bawah ni respon mereka..Yang merupakan Shaklee Effect terhebat yang mereka alami.

Jom kita baca sama-sama.



_________________________
Saya bagi mak saya vivix. sebelum ni makan produk kencing manis lain macam zinc complex. esp dan gla
Yg tu pun kencing manis mak dah turun…Alhamdulillah
Aritu abah  excident..jntung berhenti sekejap sebab batuk teruk..masuk hospital seminggu..start lepas tu tiap bulan saya beli coqhealth dan omegaguard untuk abah..saya tak nak tengok dia kena macam tu lagi..doktor kata jantung  dia lemah..sekarang ni tiap bulan saya beli walau saya takde duit ..yang penting abah mak sihat..Sebab pada saya ni je cara saya balas pengorbanan diorang.
Kalau bg duit dan harta tak sama nak dibandingkan dengan kesihatan yang baik

Izza, johor - 0193905919
____________________________
saya bagi rm 1k utk belanja dapur masa ramadhan.. bulan lepas x dpt bg 1k..bulan ni dapat.. yeayy... alhamdulillah

kak yuslinda, 0193381357
____________________________
Untuk ayah...saya dapat temankan ayah pergi hospital...sebab masa arwah mak..saya masih belajar..so jauh....sekarang..fokus utk jaga ayah...saya dah  belikan caratomax...vivix sebotol masa promo hr tu..
garlic,Phytocol..ada jugak share ngn kak jumaah..yang penting..poket money  saya kena sentiasa ada..sebab ayah selalu  refer hospital..saya  tak kisah berhabis utk ayah...sebab  tu saya memang fight dalam shaklee.

Aisyah, belawai, sarawak - 0104097803
________________________________
Pengorbanan paling besar ju..bagi duit tiap2 bulan kat ayah utk buat rumah tingkat bawah..masa tu gaji rm1800..ju bg rm400 setiap bulan..ju tolong ayah bayar kos bahan2  buat rumah..masukkan duit dalam tabung haji ayah mak..walaupun bukan setiap bulan..sekarang dah mampu beri ayah 4angka setiap bulan selepas buat Shaklee..
Alhamdulillah..mak sempat pergi buat ibadah haji..2 tahun lepas tu mak meninggal..saya sempat bagi vivix 1 mggu sblm mak meninggal....masa tu bonus shaklee kecik lagi..

Ju, bintulu, sarawak- 0194859219
__________________________________
Mak krem tangan sbb hyper kencing manis..tiada bacaan dah mse tu..masuk wad..takde selera makan..baring keletihan...alhamdulillah selepas ambik vivix dan esp..dia dah kuat sekarang..cuma masalah mak dia tak control makan..dia rasa bangga ada vivix n esp yg membantu dia kembali bertenaga..alhamdulillah..

Faridah, johor bahru, johor - 0129555602
__________________________________
saya bagi ayah saya vivix ! ayah mngalami sakit gout yang kritikal jgk , sebelum ni dia bergantung dengan ubat doktor je . . alhamdulillah sekarang ayah menjadi seorang yg sihat & ceria !!

hamizah, - 0145989092
__________________________________
Tiada yang besar saya pernah lakukan utk mak ayah selain berusaha mengadakan segala yg mereka hajatkan dan perlukan ...mereka tak pernah mintak tapi saya tau mereka hajatkan..
Saya join shaklee pun sebab mak ayah..saya  nk lunaskan tanggungjawab yang mereka harapkan pada saya..mak meninggal november tahun lepas..kegagalan buah pinggang dan serangan jantung..ayah masih ada..alhamdulillah tiap 2 bulan sy belikan ayh vivix.. Moga kita telah,sedang dan akan sntiasa menjadi saham akhirat utk mak ayah kita..
 
Suri, - 0173901224
__________________________________
Naja tak sempat pun nak kenal shaklee mase ni sebab arwah abah meninggal lepas naja abis pantang 44hari..kadang2 rase sedih sebab lambat kenal shaklee..tapi semua allah dah tentukan…arwah abah ade kencing manis..ingat lagi arwah abah pengsan mase nak makan ubat kencing manis terus kene strok seminggu pastu Allah jemput Arwah abah...sekarang naja jaga mak dan family mertua..cube beri yg terbaik..in sha Allah..

Naja , KL - 0172695799
___________________________________
Saya ni parents org senang. Saya pun dok dgn parents lg. Gaji abah jauh lagi banyak daripada saya. Tapi sejak sy buat shaklee saya boleh dah beli barang dapur. Habis juga dlm rm500 sebulan kadang tu. Sebelum ni just hulur kat mak je. Saya nak dapat banyak lagi supaya saya mampu bagi each of them 4 angka sorang dan saya boleh sponsor fully suplement mereka.

Anah, selangor - 0122195919
____________________________________
Alhamdulillah kak yus dpt berbakti pada arwah mak kak yus cuma hati belum puas memberi buat arwah. Soal gaji memang dapat je tiap bulan settlekan tuk ayah dan arwah mak. Adik dan kakak masing2 mainkan peranan. Masa tu tak kenal shaklee lagi..arwah mak kak yus sakit cancer usus..kini apa2 mmg dahulukan tuk ayah. Dan ayah kak yus memang paling ssh nk makan ubat apa tah lagi supplement. Masih mencuba tuk beri shaklee pada ayah tercinta. Syukur masih mampu memberi buat ayah tercinta walaupun ada tanggungan lain..semoga dgn shaklee rezeki akan terus d limpah ruahkan tuk membantu org2 lain yg lebih memerlukan gak..

Kak yus, KL - 0126608037

_________________________________________
Saya anak ke 9 dari 12. Adik bradik alhamdulillah berjaya semuanya. Ayah pesara tukang kebun. Mak memangg jaga kami semua je dr kecik. 2 adik bradik lelaki meninggal masa baby. Bila dah ada anak sendiri pk cane lah mak ayah rasa masa anak meninggal dulu
Pengorbanan dari kecik mmg tak pernah mintak duit blanje lebih dari mak ayah. Apa yg diberi terima je hatta 30sen sehari. Tak pernah mintak baju baru, semua pakai kakak2 punya sbb saya last daughter. Baju raya pon slalunya pakai baju yg org sedekah, sampai je form5 mmg gitu. Tapi kalau ayah beli terima je.. Ada la 1-2x dpt baju raya
Lepas spm, sempat keje kejap. Start matrik sampai abis blaja, ada duit sendiri. Mmg xpernah mintak duit mak ayah lagi.
Bila dah keje, start bg duit pada mak ayah. Masa decide nak resign bila kawen, mmg rasa serba salah. Mak sokong sangat2 decision resign. Berat rasa hati nak lepaskan gaji rm3k+ masa tu, besar la jugak untuk tahun 2007. Tapi lepas solat istikharah dpt petunjuk resign, so lepaskan semua pasal career
Even tak keje, tiap2 bulan mmh xmiss bg mak ayah duit walaupun rm50 je sorang. Masa keje 2thn+ sempat buat saving rm20k+, duit tu guna tiap2 bulan rm100 bg mak ayah duit belanja. Makin lama makin susut. Pernah buat takaful & unit trust tapi tak kena dgn passion sbb kena slalu tinggalkan anak. Klien rasa xpro bila saya bawak anak2 g appoinment, apatah lagi bila nak bf. Tapi dalam tak suka2 tu cecah jugak la komisen 4angka sebulan

Masa ni upkan duit blanja mak ayah. Tapi still tak banyak, mak ayah tak kisah pon actually tapi rasa guilty sgt2 bila tak bagi apa2. Dah la banyakkkkk gila pengorbanan mak ayah sepanjang hidup nih.

Bila join shaklee.. Alhamdulillah rezeki cepat naik sup merasa income 4angka, lepas tu terus naik sen sup berturut2. Bestnyaaaa bila dapat belikan mak ayah barang coach. Kira tu la gift paling best penah bagi masa tu heheh. Abis bonus belikan souvenir tuk maka ayah & adik bradik & anak sedara. Betul lah feeling memberi tu sebenarnya lebih best dari menerima

Alhamdulillah sekarang konsisten bagi bulan2 4angka kat mak ayah, sponsor suplemen etc2. Saya berikan vivix yang salah satu suplimen wajib bagi mak. Balik mgu lepas mak cite ada kawan kat surau tegur muka mak nampak "penuh", apa rahsia?? Penuh as in nampak muda la gituuu heheh. Penangan vivix!
Mak cakap anak bagi makan shaklee... Ahahahaha

Anisah,  KL- 0126635900
__________________________________
Saya dari kecik malu sikit nak mintak duit mak ayah. Ingat lagi nak beli shaker biasa dan kecik jer di kedai cina dekat kampung yg harga rm1.50 saya jual aiskrim mak.. skali jual upah 0.20 sen.. lama2 saya dpt kumpul rm1.50...

Before join shaklee bg mak x banyak rm200 je... setiap bulan... sekarang dah join ... mula2 rm500 dan sekarang rm1000... mak tak cakap bnyak cuma dia angkat ibu jari  kedua2 belah tgan... faham tak maksudnya... dia cakap saya sangat bagus... memang terharu...
Alhamdulillah. .. mak suka tinggal dgn saya
Mana saya pergi dia ikot... mcm saya kecik2 dulu.. mana mak pg saya ikot... semoga dia di beri kesihatan baik

Aida, Sibu, sarawak- 0138024147
___________________________________
Dari final year belajar..dah pasang azam nak hantar ma dan abah pergi haji...tetapi....
Setahun lebih kerja..abah meninggal...tak sempat bagi banyak pun kat abah sebab blnja bulan2 pun cukup makan je... abah sakit jantung dan diabetes. 100% bergantung ubat hospital. Masa tu takda knowledge ttg supplement sangat. Shaklee tak kenal pun. Mmg takda ikhtiar apa2 utk abah sbb sakit abah  xsmpai tahap kritikal..tapi sbb jantung abah pergi agak mengejut dan terlalu cepat bagi kami.....
Abah meninggal..satu tamparan hebat utk saya. Saya taknak perkara yg sama berulang kepada  ma saya. Sebab tu sy mula mencari ikhtiar supplement utk kawal diabetes mak saya..dpt beli fiber dgn kak ira diabetes ma turun..betapa saya happy..dan itu salah satu faktor saya tertarik dgn shaklee. Sekarang..memang  apa je vitamin yang bagus dan sesuai dgn ma saya sponsor. Dapat bonus saya hulur kat ma jugak... dan berazam nak bawa ma g mekah. Memang  tak cukup semua tu nk balas jasa ma. Tapi sekurangnya ma tahu anaknya boleh ikhtiar utk gembirakan dia. Sebelom ni berazam nak jadi wahm sambil2 teman ma. Tp ALLAH belum izinkan...Allah baru izinkn saya ambil unpaid leave beberapa bulan saja utk bersama ma...dan itu juga saya mampu sbb ada income dr shaklee....apapun saya  takkan putus asa..selagi mampu..saya akan buat sehabis baik utk happykan ma biar dgn apa cara pun.........pengorbanan yg berjuta pun takkan dpt membalas jasa ma dan abah yang sangat banyak buat saya......

Shidah,  kuala Terengganu, terengganu - 0134404869
_____________________________________
Umi saya meninggal masa saya baru abis SPM.accident n meninggal di tempat kejadian.pemergian umi 1 tamparan hebat buat kami sekeluarga.amat mngejutkn.dalam sekelip mata umi pergi tinggalkn saya.abah dan 2 org adik admitted.sorg d icu.accident 1 fmly dgn bas.Sy ank sulung dr 5 beradik.sy melihat dgn jelas kesukaran abah selepas ketiadaan umi.adik 2 masih Kecik..saya nekad utk bahagiakan abh.beberapa bln lepas  doc suggest abah wat operation lutut.abh keje as a driver.bila sy dpt thu,saya cakap kat abah jangan buat lagi operation tu.saya bagi  set sendi utk abah.omega,oste,ajht.2 minggu kemudian abh g appointment di klinik pakar otopedik. lutut abh 80% ok..doc surprised..hihii..16/8 bru ni besday abh yang ke 51..saya hadiahkn sbtl vivix utk abah..alhamdulillah..Kini impian saya nak bawa  abah ke tanah suci..dengan Shaklee,saya yakin saya mampu 1 hr nanti.dengan izin Allah..sebab tu saya mesti buat shaklee sungguh2 dah
 
Ain, kota bharu, Kelantan - 0139865358
___________________________________
Pengorbanan paling besar.. ayu sendiri pun xtau.. sebab ayu sentiasa rasa x cukup. Ayu nak bg lebih,ayu luangkan ms lebih,ayu nak gembirakan mereka lebih lg.
Nak share kisah disebalik myvi putih yg ayu belikan untuk abah.
Semenjak dr kecil, kami tak pernah ada kereta sendiri.. klu pergi pasar tuggu bas naik bas. Kerja abah bertukar-tukar,kadang bawa bas,kadang jadi pemandu buah -buahan, kadang bawa lori.. so bila abah kerja tu,merasalah naik kenderaan tu.

Semenjak join shaklee, kak ira mengajar ayu utk berimpian, dan masukkan kereta utk mereka dlm vision board ayu.tapi  bila bonus meningkat, ayu asyik menangguh.. sampai satu masa january tahun ni, abah ayu bawakan bekal untuk adik ayu, dan sampai ke kolej, hari mmg hujan..dan selipar abah putus!!
Adik call,sambil nangis..
Cakap  x sanggup tengok abah mcm tu.kesian!!
Esok terus ayu call agent kereta, belikan myvi.
Ayu selalu pesan kat mak, bila ayu bagi duit..ayu cakap kat mak kalau2 ada yg berkenan beli je guna duit tu.duit tu memang ayu suh belanja.
Dan ayu perasan,bila kami keluar..atau mak baru balik dari mana2, ayu akan nampak yang mak mahu membeli (mungkin baju,set penjagaan kulit, dll) tapi x beli2.
Rupanya mak masih berfikir panjang..berfikir ntah berapa kali nak membeli..sbb sygkan duit tu..sbb risau kalau2 ada anak2 lain yg memerlukan.
Mesti waktu kecik2 dulu, mak sll mcm tu. Dahulukan anak2 sbelum diri dia.

Ayu, kuching, sarawak - 0138148809
______________________________________
Secara  jujur pengorbanan yang cukup besar belum sy temui..cume pkra y membanggakan mereka banyak..sbb sy ank sulong.mjd role model utk adik2..skang ni sy nk buat pngorbanan cukup besar dgn bw mereka g haji..
akaun tabung haji sy dh bukak kan.dh dftr pun skali dgn saya.mgkin tu pmulaan pengorbanan y sy buat dgn laburkn duit utk simpanan n dftr haji mereka.hajat d hati nk g haji same2 mereka..sbb tu la income kene cukup..nk top up lbh tiap2 bln utk mereka g haji..
teringin sgt nk jd mcm korang sume utk bg mak ayh 1k sebulan..

nisa, johor bahru, johor - 0193584312
________________________________________
Allah maha adil, terharu baca kisah pengorbanan korang tuk mak ayah...

K, azu nak share sikit...sblm kenal Shaklee abah kerap sakit, kejap berubat kg, kejap hospital.....xtau apa yg xkena dgn dia...masalahnya xboleh nk berdiri lama...

Klu xsilap lps setahun baru azu kenal Shaklee, masa tu abah still mcm tu...sian dia nk gi masjid pun susah...Alhamdulillah mak yg byk uruskan abah dgn adik bongsu.
lps mkn vivix untuk sendiri baru tersedar, kenapa aku xbg abah mkn vivix ni...
Lepas tu terus bg sampai sekarang, Alhamdulillah dia nk cuba ..
sblm pose blk kg lg tanya mcmana perkembangan abah...mak kata ok ... kubelikan AJHT n carotomax...abah siap byr lg....tapi azu ambil separuh, separuh lg bg pd mak...
Stok ESP plak mesti letak kt kg, msti tnya mak ESP ada lg x....selalu topup untuk mak.  Cuma ckp kt mak, duit poket xdpt nk bg byk lagi sebab baru2 berjinak ni dengan Shaklee..tp klu nk topup suplemen ckp je nk yg mana...pengorbananku masih sedikit berbanding pengorbanan mereka terhadap diriku...
Mudah2an thn dpn dpt bg tiket umrah supprise tuk mereka hasil usaha dgn Shaklee...

Azu, - 0126705753


Begitulah sharing dari anak-anak buah saya berkenaan Shaklee Effect pada hidup mereka.
Anda juga sudah merasainya? Ceritakan kepada dunia apa Shaklee dah bantu ubah hidup anda.
Shaklee belum ubah hidup anda? Berilah peluang untuk anda merasai kesan Shaklee Effect kepada hidup anda…  Bertindak sekarang..

Be part of Shaklee Effect

 

Master ira
0139422527
zahirahhafizan@gmail.com







Comments

izzapis said…
Terbaik.
www.izzapis1505.blogspot.com

Popular posts from this blog

Cara Hubungi Kami

Nak order? Wasap nombor di bawah ye. Klik nombor ini.  Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau.  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma. Dan akan dimasukkan ke dalam grup eksklusif kami di mana di situlah banyak kami kongsikan ilmu nutrisi dan ilmu berbisnes kepada ahli kami. Mana tau, melalui Shaklee anda boleh mencapai impian anda suatu hari nanti apabila anda mengetahui peluang tentangnya, seperti saya awal-awal dulu.  Nak join Shaklee untuk berbisnes juga pon boleh direct ke link join ahli okeh. Nak wasap saya personal pun boleh.  Join kami ye. Register di sini  https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816  Best Regards,  Nur Zahirah SID 846816  No tel: 0139422527  Your trusted Shaklee Independent Distributor Shaklee Business Leader and Master Coordinator

Sudah sampai masakah untuk memBOIKOT Shaklee???

Assalamualaikum dan selamat pagi buat semua. Hari ni sudah 12 Syawal, tapi ramai lagi yang masih dalam mood raya. Jamuan makan sana sini belum terhenti lagi bagi meraikan sahabat taulan.  Dalam kita beraya, kita mengamalkan Shaklee dalam mengatasi masalah kolestrol dan kesihatan jantung dengan mengambil phytocol, omegaguard, lecithin, alfalfa dan juga coqhealth. Alhamdulillah, setelah berikhtiar dengan Shaklee, dengan izin Allah, memang ramailah yang mengakui kesan produk-produk ini kepada kesihatan. Ramai yang mengakui kesihatan makin baik, ramai yang mengakui mereka sudah tidak terlalu bergantung kepada ubat-ubatan. Memang ramai yang mengakui mereka semakin sihat selepas mengambil makanan tambahan daripada Shaklee.  Walaupon ramai yang berpuashati dengan Shaklee, namun disebabkan oleh produk ini bukan buatan Malaysia, ada juga yang mempertikaikannya.  Pernah timbul isu produk Shaklee ni adalah dari USA. Jadi, kita semua wajib boikot produk Shaklee ini kerana mahu menyekat ekono

10 Idea Menu Sahur Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa dirahmati Allah.  Hari ni saya nak kongsikan tentang 10 idea menu sahur sihat.  1. Nasi lemak Haha mesti pelik. Nasi lemak tu menu sihat ke? Ye, ia menu sihat sebenarnya. Sebab santan boleh buat kadar glisemik indeks di dalam nasi (karbohidrat) menurun dan ia menjadi makanan yang berglisemik indeks rendah. Kan saya pernah share di post sebelum ni tentang glisemik indeks. Boleh baca di sini ye.  2. Nasi kebal dan sup ayam bersama cendawan Sedapnyaaaa menu ni kan? Sape suka cendawan jugak macam saya? Ehhe. Slurp slurppp minum sup tu. Fuhhh. Lazat! Ayam pulak sumber protin yang baik. Cendawan pun bantu dalam penurunan berat badan tau.  Nak buat camne nasi kebal? Haa saya share di post ini. Nasi kebal adalah nasi putih yang miliki glisemik indeks yang rendah. Jadi ia sangat sihat untuk kita amalkan setiap hari ye.  3. Nasi putih dengan telur sambal Fuhhhhh. Resepi nasi putih kita memang amal nasi kebal. Kemudian, telur sambal ni, ki